Uspehi projekta Trata 2.1
Zaključil se je projekt Trata 2.1, v katerem smo dobro leto in pol spodbujali zaposlene k bolj trajnostnemu prihodu na delo. Med drugim smo pridobili izboljšano kolesarsko povezavo, dodatno postajo eKOLOke, e-kolesa in veliko dodatnega znanja.
Trata 2.1 je pilotni projekt v slovenskem prostoru, ki se ukvarja z upravljanjem mobilnosti v poslovnih in industrijskih conah. Glavni cilj projekta je bil spremeniti potovalne navade zaposlenih za vsaj 4 % v smeri trajnostne mobilnosti. Ta cilj je bil ne samo dosežen ampak presežen na ravni projekta.
Kot je poudaril župan občine Škofja Loka Tine Radinja, je bilo ključnega pomena za to sodelovanje različnih projektnih partnerjev, od katerih je vsak v partnerstvo prinesel svoje znanje, izkušnje in perspektivo.
Gašper Kleč, v. d. direktorja Razvojne agencije Sora in idejni vodja projekta, je apeliral na odločevalce, da tudi za podjetja namenijo finančne iniciative, ki jih bodo stimulirale k vpeljavi ukrepov za spodbujanje trajnostne mobilnosti, oni pa bodo motivirali svoje zaposlene.
Katarina Sladoljev, vodja komunikacij projekta Trata 2.1, je predstavila vrsto dosežkov pripravljenih v sklopu projekta, na voljo vsem, ki se odločijo stopiti na pot trajnostne mobilnosti.
V sklopu projekta je bilo pripravljenih nekaj priročnikov, namenjenih podjetjem in ustanovam, ki se podajajo na pot trajnostne mobilnosti, za učenje in inspiracijo. Na spletni strani www.ra-sora.si/trata21 tako najdemo zbornik Dobre prakse uvajanja trajnostne mobilnosti v podjetjih in ustanovah in Priporočila za upravljanje mobilnosti v poslovnih conah. Na voljo pa je tudi Spletna učilnica za mobilnostne koordinatorje, ki uporabnice in uporabnike skozi interaktiven način seznani z glavnimi elementi upravljanja mobilnosti.
Znotraj projekta Trata 2.1 so bili implementirani tako infrastrukturni kot organizacijski ukrepi. Dodatna postaja sistema izposoje mestnih koles eKOLOka je bila postavljena pri podjetju LTH Castings, podjetja so pridobila električna kolesa za uporabo zaposlenih, pokrite in varovane kolesarnice s polnilnico za električna kolesa in prvo parkirišče namenjeno sopotništvu v Sloveniji pred podjetjem LTH Castings. Vsi Ločanke in Ločani pa smo pridobili novo kolesarsko povezavo.
Foto: Anita Pokorn Oman
Projekt Trata 2.1 je pokazal, da so spremembe navad možne tudi v relativno kratkem času, da si zaposleni želijo trajnostno prihajati na delo, na delodajalcih, lokalnih in državnih odločevalcih pa je, da tak način omogočijo in spodbujajo. Na tem področju je še veliko potenciala za izboljšave, zato se, kot je omenil župan občine Škofja Loka že oziramo v smeri projekta Trata 2.2.
Več o zaključnem dogodku projekta (KLIK)
Vodilni partner projekta: Občina Škofja Loka Partnerji projekta: Razvojna agencija SORA, IPoP – Inštitut za politike prostora, CIPRA Slovenija, CIPRA International, Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o., SIBO G. d. o. o.
Projekt Trata 2.1 sofinancirajo Islandija, Lihtenštajn in Norveška s sredstvi Finančnega mehanizma EGP v višini cca 1,1 mio evrov. Več na www.norwaygrants.si.